søndag den 3. november 2013

Chokolade scones

Alt for nemme, alt for lækre chokolade scones. På en regnvejrsdag som i dag har man helt sikkert fortjent chokoladescones. Jeg havde en opskrift men har aldrig tidligere fået mig taget sammen. I dag tog jeg mig sammen.

Chokolade scones ca. 20 store eller 25 mindre stk.

600 g. mel
85 g. sukker (jeg bruger rørsukker)
25 g. bagepulver
1 tsk. salt
2 tsk. vaniljesukker
200 g. smør
4 dl. kærnemælk
100 g. mørk chokolade

1. Rør de tørre ingredienser sammen i en skål, tilsæt smørret i mindre stykker og smuldre det i melet. Jeg bruger røremaskine og kører det på lav hastighed. Tilsæt chokolade og kærnemælk, dejen skal kun lige samle sig, så rør/ælt ikke for meget.

2. Tag dejen ud på bordet, brug en smule mel. Dejen er lidt klistret men hvis du arbejder hurtigt er det ingen problem. Form dejen til en pølse på mellem 4-6 cm. i diameter. Skær 1,5 cm. tykke skiver og sæt dem på en dageplade.

3. Bag de lækre scones ca. 10 min. i ovnen ved 200 grader.

------------

2. nat med Pepsi gik så fint, hurtigt ud og tisse kl. 02 (mandens tjans) og så sov han ellers til jeg vækkede ham kl. 07.30 - dygtige dejlige hund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar