lørdag den 19. januar 2013

Lakseburger med dildcreme


Aftensmaden i går var en af mindstemandens livretter, nemlig lakseburger. En super nem og lækker menu, hvis man skal have fisk på menuen.


Til 3 personer stegte jeg 4 laksefileter i ovnen. Først penslede jeg dem med lidt olie, derefter er de krydret med en krydderblanding med citron, peber og dild. Ydermere er de krydret med frisk dild. Steg dem i ovnen ved 200 grader i ca. 15 min.


Bollerne er mine burgerboller, dem har jeg tidligere blogget om, bl.a. er det dem jeg laver til pulled pork. Opskriften finder du her: Burgerboller. Jeg bager bollerne i ovnen samtidig med at laksen steger, de skal omtrent have den samme tid.

Dildcremen er rørt af 18% cremefraice, friskhakket dild, presset hvidløg (kan undlades) og salt og peber.



Velbekomme :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar