fredag den 4. januar 2013

Havregrynskugler

Allerførst et forsinket godt nytår til alle mine læsere. Vi kom stille og roligt ind i det nye år og har nu taget fat på et nyt spændende år. 2013 bliver et spændende år for os her på Æblelunden. Mindstemanden skal konfirmeres, jeg fylder 40 år og vi rejser på vores drømmerejse til USA. Alt sammen noget i helt sikkert kommer til at høre mere til.

Ryggen min gør stadig knuder, heldigvis skal jeg snart undersøges. Jeg krydser fingre for at de kan finde ud af hvad hulen der er galt.

Mellem jul og nytår lavede vi disse lækre havregrynskugler, og selv om både jul og nytår nu er ovre så vil jeg ikke snyde jer for opskriften.


Havregrynskugler ca. 40 stk.

200 g. havregryn
200 g. flourmelis
200 g. blødt smør
50 g. kokos
50 g. kakao
1 spsk. vaniljesukker

Romessens, rom, instant kaffe efter smag

Diverse krymmel, sukker, kokos til at trille i

1. Sørg for at smøret er godt blødt.
2. Rør alle ingrediserne sammen til en ensartet masse.
3. Tril små kugler som du triller i diverse krymmel

Jeg lagde dem i hver sin lille papirform, og pyntede toppen. Opbevar dem på køl i 7-10 dage.

1 kommentar:

  1. Jummi jummi ser lækre ud. Lyder da som et vildt spændende år. Træls med de rygproblemer altså...

    SvarSlet