mandag den 29. oktober 2012

Rodfrugter med sennep og honning


Forleden havde de i vores Kvickly billige rodfrugter. Det var "bland selv" så jeg købte en pose blandede rødder :-) Jeg fik både hvide, gule, røde, lilla og sorte gullerødder, bolsjebede, rødbede, pastinak og selleri.


Det hele blev gjort i stand og skåret i mundrette, nogenlunde ens tern. Jeg rørte en dressing af:


1 dl. olie
1 spsk. dijonsennep
1 spsk. honning
salt
peber

Dressingen blev hældt i en pose hvor alle rødderne kom i, jeg vendte det hele rundt et par gange og hældte det i et fad. Fadet røg i ovnen ca. 30 min. ved 200 grader.

Uha det var godt tilbehør til vores Osso Buco.

3 kommentarer:

  1. Der ser rigtig lækkert ud.
    Jeg synes også at rodfrugter i ovn er super godt.
    Kan varieres med mange forskellige dressinger.
    Hilsen Bente.

    SvarSlet
  2. Åhh ja det får vi tit. Gider ikke rigtig de kogte grøntsager, så det er en god måde at få det grønne på. Har dog aldrig prøvet med sennep. Vi bruger som regel bare honning og olie (og krydderier) :-)

    SvarSlet
  3. Uhm, det ser lækkert ud og lyder godt. Jeg har det ligesom Bettina; kogte grøntsager er ikke så ophidsende. Jeg må i gang med dressingen... ;-)

    SvarSlet