søndag den 7. oktober 2012

Kokosmuffins ala Lone






En af mine søde kollegaer havde forleden en opskrift på kokosmuffins med til mig. Selv er jeg ikke specilet vild med kokostoppe/kokosmakroner så jeg var en smule skepsis. Til gengæld er manden min, vild med kokostoppe, så lørdag aften afprøvede jeg disse.

Super lækre er de og slet ikke som kokostoppe. De er mere som alm. vaniljemuffins med en pokkers masse kokos og chokolade i.

Jeg bagte 12 stk. og ja jeg ved ikke, men nu hvor det er blevet søndag eftermiddag er der ikke flere tilbage.... Opskriften får du her:


Kokosmuffins ala Lone - 12 stk. i mellem str. muffinforme.

180 g. sukker (jeg brugte rørsukker)
2 æg
125 g. margarine - smeltes og afkøles en smule
150 g. kokosmel
45 g. mel
2 tsk. vaniljesukker
100 g. hakket chokolade
evt. 50 g. hakkede hasselnødder (dem undlod jeg)

1. Pisk æg, sukker og vaniljesukker lyst og luftigt. Pisk til sukkeret er opløst
2. tilsæt den smeltede margarine lidt ad gangen.
3. tilsæt de øvrige ingredienser og rør dejen sammen så det er godt blandet.
4. fyld dejen i 12 muffinsforme og bag ved 200 grader i ca. 15 min.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar