tirsdag den 10. april 2012

Fokus på stress

I disse tider har vi på min arbejdsplads stort fokus på stress & trivsel. Jeg har selv taget uddannelsen som Stress- og Trivselsvejleder da jeg selv har haft stress tæt inde på livet.

Igennem min blog vil jeg også gerne være med til at sætte fokus på stress, måske kender du selv nogen som ikke trives eller måske har du selv lidt for travlt.

Vidste du at stress rammer individuelt… men skal løses i fællesskab.

Kender du symptomerne på stress?


Fysiske symptomer:
·         Hjertebanken
·         Hovedpine
·         Svedeture
·         Indre uro
·         Mavesmerter
·         Appetitløshed
·         Hyppige infektioner
·         Forværring af kronisk sygdom

Psykiske symptomer:
·         Træthed
·         Ulyst
·         Hukommelsesbesvær
·         Koncentrationsbesvær
·         Rastløshed
·         Dårligt humør
Adfærdsmæssige symptomer:
·         Søvnproblemer
·         Mangel på engagement
·         Bliver hurtigere aggressiv
·         Bliver hurtigere irriteret
·         Ubeslutsomhed
·         Øget brug af stimulanser som fx kaffe, cigaretter og alkohol
·         Øget sygefravær


Billede lånt fra Videncenter for Arbejdsmiljø

Ingen kommentarer:

Send en kommentar